OM PROJEKTET

Med over 130 forskellige efterskoleforestillinger i bagagen har jeg fundet en form, som giver eleverne engagement og følelsen af ejerskab over forestillingen, men som samtidig sikrer, at publikum får en kanongod og intens oplevelse.

Selv om et teaterprojekt oftest kun varer fem dage, starter vi stort set fra bunden fra dag et.

Ud fra de tanker og ideer, som er aftalt på et forberedende møde, kan de enkelte grupper i løbet af ugen arbejde selvstændigt og byde ind med netop deres bidrag til projektet.

Således bygges forestillingen op af en masse små bidder, som det så er min opgave at overskue og få til at spille sammen i sidste ende.

For skuespilgruppens vedkommende betyder det, at der ikke foreligger et manuskript, men at figurer, roller og handling improviseres frem ud fra elevernes iboende potentialer. I sidste ende giver det en fri og flydende form, hvor langt de fleste elever oplever AT VÆRE deres rolle og derfor kan spille frigjort og dynamisk.

For skolens lærere indebærer arbejdsformen, at de primært skal overskue deres eget område. Dette giver tid til fordybelse, og ofte når de enkelte grupper utroligt flotte resultater.

Forestillingen er af en kvalitet, hvor det er oplagt at invitere andre end familie og venner, og kan være et fint udstillingsvindue for skolen.

Jeg har en del erfaringer omkring logistik, skema, arbejdsgange osv., som jeg gerne deler i planlægningsfasen.

Jeg medbringer i øvrigt et 48 kanalers teater-lysanlæg samt en ekstremt vellydende d&b Audiotechnik lydfront. I er dermed, også på den tekniske side, sikret et professionelt resultat, og samtidig er det minimalt, hvad der yderligere skal bruges af udstyr.

For mange skoler kan de sparede udgifter til teknisk udstyr, bære en ikke ubetydelig del af mit honorar.

Idet jeg håber at have vakt jeres interesse, svarer jeg meget gerne på spørgsmål, og håber at få en god dialog om jeres projekt.

Lad eleverne opleve den professionalisme og selvkontrol som livet på scenen kræver.